فاطمه معتمدآریا، بازیگر، به گروه داوران فیلم و انیمیشن فهرست لاک‌پشت پرنده ملحق شد.
فهرست لاک‌پشت پرنده در دوره‌ی جدید خود بهترین‌های فیلم‌ و انیمیشن برای کودکان و نوجوانان را معرفی می‌کند. این دوره که با انتشار ماهنامه‌ی لاک‌پشت پرنده از دی ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است، گروه‌های ارزیابی مختلفی برای داوریِ اسباب‌بازی، فیلم و انیمیشن، کتاب، فضای دیجیتال، محصولات شنیداری و موسیقی تشکیل شده و پیشنهادهای داوران هر ماه در مجله‌ی لاک‌پشت پرنده منتشر می‌شود.
در توضیح شیوه‌ی داوری و انتخاب آثار در بخش فیلم و انیمیشن فهرست لاک‌پشت پرنده آمده است: اگر می‌خواستیم هر اثر تولید شده‌ی رسانه‌ای را در این بخش بررسی کنیم، با این حجم تولیدات داخلی و خارجی از بین ژانرهای متعدد، از جُنگ و برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا فیلم و سریال و انیمیشن، آن هم در این بازار شلوغ آثار مجاز و غیرمجاز تقریباً غیرممکن بود. در جلسات متعدد تصمیم بر این شد که در این گروه آثار دارای مجوز از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد. گروه داوران تصمیم گرفت فیلم‌های تولیدی دو سال اخیر را مورد بررسی قرار دهد و جُنگ‌ها را هم بررسی کند. هرچند، در بین حجم محصولات تولیدی با نام خاله... و عمو... کم نیست، اما اینکه کدام‌یک با استانداردهای درنظر گرفته شده هم‌خوان است، به دقت و دیدن تک‌تک آن‌ها نیاز دارد. برای همین داوران این گروه افرادی‌اند که کاملاً با این حوزه آشنایی دارند و مخاطب را می‌شناسند. در ترکیب گروه داوری از حضور فیلم‌نامه‌نویس، منتقد و بازیگر استفاده شده است و آن‌ها برای دیدن هر اثر، قصه و فیلم‌نامه، دوبله و ترجمه، تناسب گروه سنی و محتوا و مواردی چون احترام به حقوق قومیت‌ها و... درنظر می‌گیرند.
در اولین فهرست فیلم و انیمیشن لاک‌پشت پرنده، پدینگتون به کارگردانی پال کینگ تنها فیلم با امتیاز ۶ لاک‌پشت است. شهر موش‌ها به کارگردانی مرضیه برومند با امتیاز ۵ لاک‌پشت و کلاه‌قرمزی ۹۴ به کارگردانی ایرج طهماسب، رستم و سهراب به کارگردانی کیانوش دالوند، تارزان به کارگردانی رینهاد کلاس و ماجراهای ژول ورن از مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قرن ۲۱ با امتیاز ۴ لاک‌پشت‌ به این فهرست راه یافته‌اند.
گروه داوران فهرست فیلم و انیمیشن ماهنامه‌ی لاک‌پشت پرنده در شماره‌ی اول این مجله عبارت‌اند از لیلی رشیدی، کیوان کثیریان، شاهین امین، روح‌الله بیات، منوچهر اکبرلو، گیسو فغفوری و حدیث لزرغلامی. در شماره‌ی جدید لاک‌پشت پرنده (بهمن ۹۴) اسامی داوران تغییر کرده و فاطمه معتمدآریا به گروه داوران لاک‌پشت پرنده ملحق شده است.



ماهنامه‌ی لاک‌پشت پرنده با شعار لاک‌پشت پرنده، دستیار خانواده‌ها در خرید برای بچه‌ها به قیمت هشت هزارتومان روی دکه‌های مطبوعاتی (پخش نشرگستر ۰۲۱۶۱۹۳۳۰۰۰) و در کتاب‌فروشی‌های معتبر (پخش ققنوس ۰۲۱۶۶۹۵۰۷۸۵) عرضه می‌شود.
گفتنی است گروه کتاب قدیمی‌ترین گروه ارزیابی فهرست لاک‌پشت پرنده است که در چهار سال گذشته بهترین کتاب‌های بازار کتاب کودک و نوجوان را معرفی کرده و هر فصل ضمیمه‌ی فصلنامه‌ی پژوهشنامه‌ی ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده است.


بازتاب این خبر در سایت مؤسسه‌ی شهرکتاب
بازتاب این خبر در روزنامه اعتماد
بازتاب این خبر در روزنامه جهان صنعت
بازتاب این خبر در خبرگزاری ایسنا
بازتاب این خبر در خبرگزاری لیزنا
بازتاب این خبر در روزنامه ایران
بازتاب این خبر در روزنامه شهروند